Tuesday, October 10, 2006

Perutusan Ramadan, Aidilfitri dan Deepavali

Kembali kepada fitrah, semangat mengatasi keburukan

keADILan Wilayah Persekutuan mengucapkan selamat berpuasa dan menyambut Hari Raya Aidilfitri dan perayaan Deepavali yang bakal tiba kepada seluruh rakyat Malaysia.

Seperti yang kita semua maklum, berpuasa dapat mengingatkan dan menginsafi diri bahawa dalam keadaan ekonomi yang kononnya makmur dan mewah ini, masih terdapat di kalangan kita yang kelaparan dan hidup dalam serba kekurangan. Oleh itu menjadi kewajipan kita bangun bersama-sama berjuang menegakkan sebuah negara yang adil, bebas dan peduli terhadap nasib warganya.

Aidilfitri yang akan kita sambut nanti mewakili semangat agar kembali kepada fitrah kejadian manusia yang suci dan bersih. Manakala Deepavali pula asalnya meraikan bagaimana kuasa kebaikan (cahaya) mengalahkan kejahatan (kegelapan).

Oleh itu, atas semangat dua perayaan besar ini, kami menyeru supaya rakyat terus mempertahan dan memperjuangkan semangat kebebasan dan keadilan sesuai dengan fitrah dan kejadian manusia. kemudian, kita dapat saksikan bagaimana cahaya kebaikan itu mengalahkan kejahatan-kejahatan dalam politik negara kita yang sedang korup dan menyimpang dari landasan yang sepatutnya.

Selamat menyambut Ramadan serta Aidilfitri dan Deepavali yang bakal menjelang.


Moderator dan tenaga sokongan epkrwilayah.
Kuala Lumpur